Simple Conversation at School, Australian Must be Know

Hi guys, I know that in Australia, Indonesian is one of the subjects in their schools. So in this article, I want to show you all, about a simple sentence in Indonesian. And here it is


Hi, how are you 

Hai, apa kabar 


Hi, I'm fine

Saya baik-baik saja


What's your name?

Siapa namamu?


How old are you? 

Berapa umurmu? 


What is your favorite subject at your school? 

Apa makanan favoritmu di sekolah? 


What time do you go to school? 

 Jam berapa kamu berangkat ke sekolah? 


Do you like math? 

Apakah kamu suka matematika? 


Of course, I like math 

Tentu saja, saya suka matematika


What time do you get home from school? 

Jam berapa kamu pulang dari sekolah? 


I return home at 1 p.m.

Saya pulang sekolah pukul 1 siang 


How do you go to school?

Bagaimana kamu berangkat ke sekolah? 


I use a bicycle 

Saya pakai sepeda 


Do you have many friends at school?

Apakah kamu punya banyak teman di sekolah? 


Yes, I have many friends

Ya, saya punya banyak teman 


What color is your school uniform?

Apa warna seragam sekolahmu? 


It's white for the top, and red for the pants.

Putih untuk atasan, dan merah untuk bawahan


How much pocket money do you have for one day when you go to school?

Berapa uang saku yang kamu miliki untuk satu hari ketika kamu pergi ke sekolah?


My mom gives me five thousand rupiah

Ibu saya memberi saya lima ribu rupiah


What is your favorite food?

Apa makanan favoritmu?


I like meatballs and sate

Saya suka bakso dan sate


Do you like meatballs?

Apakah kamu suka bakso?


Yes, I like meatballs.

Ya, aku suka bakso.


Which do you prefer, beef meatballs or chicken meatballs?

Mana yang lebih kamu sukai, bakso sapi atau bakso ayam?


Alright, thank you, see you soon. 

Baiklah, terima kasih, sampai jumpa lagi 


Post a Comment

0 Comments